Cele mai frumoase sate de pe bloguri

Vă anunţam cu surle şi trâmbiţe că voi merge la mama. Printre treburile de făcut gemuri şi compoturi în mijlocul terasei înconjurate de flori, iar mă trezesc visând la o casuţă la curte şi la viaţa la ţară.

Poate vă mai amintiţi că anul trecut făcusem o fixaţie pe satul bloggerilor şi visam la căsuţa de la ţară, chiar conştientă de faptul că idealizez satul românesc. Şi tot nu mi-a trecut, căci tot anul am citit cu interes tot ce am găsit a avea legătură cu sate remarcabile. M-am bucurat văzând ca a apărut şi la noi o asociaţie ce are ca scop promovarea celor mai frumoase sate din Romania şi am citit clasamentele lor pentru fiecare zonă geografică. De multe dintre ele habar nu aveam şi tare mult mă urzică ideea de a le vizita. Nu neapărat cu gândul că vreodată voi locui acolo, but who knows... Unul dintre cele mai frumoase sate descoperite în articolele lor este Rîmetea din judeţul Alba, un sat presărat cu case săseşti, toate albe şi titirisite. Dintre toate satele noastre, cele săseşti stau la loc de cinste în dorinţele mele neîmplinite de a hoinări prin sate. 




Şi m-am bucurat să văd că nu sunt singura lor iubitoare căci am admirat la Bia o o mulţime de fotografii splendide din Rîmetea. Până ajung eu să le văd, tare mai este bine că şi alţii au aceste preocupări şi merg să le fotografieze, ca să le putem vedea mai bine.

Aş fi vrut să vă mai arăt şi alte sate frumoase de la noi, dar din păcate nu am găsit suficiente fotografii, iar eu nu am.

De aceea, vă invit să admiraţi şi sate de pe alte meleaguri, găsite tot pe bloguri de-a lungul timpului şi păstrate frumos în sertăraşele memoriei.

Primul popas îl facem în minunata Franţă, în satul Montresor de pe Valea Loarei, pe care ni l-a arătat Larisa:

 
 Iar ultima plimbare va fi printr-un sat absolut original, pe care sătenii şi l-au împodobit cu flori pictate. Peste tot sunt numai flori. Este vorba de satul Zalipie din Polonia, despre care am aflat de la Adela Pârvu.
Aşa-i că v-am făcut şi pe voi să visaţi frumos? Măcar să nu fiu singura de pe-aici, deşi nu cred.
Toate fotografiile sunt preluate de pe articolele către care am pus linkuri.

Mihaela Dămăceanu

  

Etichete: ,