"Ce simplu mi-ar fi dacă nu te-aş iubi"


Dacă tot mi-am petrecut week-endul aproape în pat, am redescoperit nişte poezii. Astăzi, vă invit şi pe voi să redescoperiţi una dintre ele. Am ales poezia lui Adrian Păunescu "Ce simplu mi-ar fi dacă nu te-aş iubi"

Şi m-am tot gândit ce fotografie să aleg pentru această poezie.

După multă cugetare, am zis că merge un trandafir.

Astăzi primiţi o floare şi o poezie...să vă insenineze ziua de marţi!


"Ce simplu mi-ai fi, dacă nu te-aş iubi
Altceva nu-i nimic
Şi mereu mă complic
Şi ce simplu mi-ar fi,

Dacă nu te-aş iubi.
Dacă m-aş lua după pretexte,
dacă-aş trage unde e uşor,
nici nu trebuia s-aud de tine
şi-mi era mai de folos să mor.

M-am băgat de bună voie slugă,
dragostei morale ce ţi-o port,
dar pricep că mi-ar fi fost rentabil
să privesc destinul ca pe-un sport.

Nu-i o simplă încăpăţânare,
pentru un ambiţios pariu,
dar aleg o cale complicată,
tocmai din motivul că sunt viu.

Eu detest relaţia burgheză,
decorată circumstanţial,
mă închin la legile naturii
şi salut iubirea, ca scandal.

Mama ei de viaţă prefacută,
tatăl ei de soartă la mezat,
te iubesc în felul unui trăznet,
te prefer aşa cum s-a-ntâmplat.

Greu îmi e şi greu îţi e şi ţie
cu acest fel de a trăi al meu,
totuşi, vreau să ştii că, din pacate,
dragostea e o dificultate,
fără care-ar fi cu mult maï greu"

Sursa poeziei o găsiţi aici.

Etichete: ,