Friptura de Brasov



Pentru ca tot am vorbit de Carticica Practica din luna mai si pentru ca Zinaida, m-a intrebat despre friptura de Brasov, astazi m-am gandit sa va servesc o portie. Este si sarbatoare mare, asa ca o portie de friptura este binevenita.

Reteta am gasit-o in Practic in bucatarie, sora mai mare a Carticelei Practice.





Nu stiu eu sa va spun daca toata lumea din Brasov face aceasta friptura, dar eu sunt om serios si cum am gasit-o, asa am transmis-o :))

In esenta, este o friptura cu cartofi, bunaaaa rau. Carnea se caleste in tigaie, cu ceapa si condimente si apoi se adauga cartofii, in prealabil prajiti. Gusturile se amesteca in mod savuros si rezultatul va duce la cerere repatata.

Ingrediente pentru patru portii mari:

- o jumatate de kilogram de pulpa de porc
- 6 cartofi mari sau 8 medii
- o ceapa mare
- usturoi dupa gust-cam 4-5 catei
- condimentele care va plac -eu am folosit oregano, cimbru, curry, sumac
- ulei
- sare, piper.


Mod de preparare:

1. Se taie pulpa de porc in fasii lungi si impreuna cu ceapa taiata pestisori, usturoiul feliute si doua  linguri de ulei, se calesc intr-o cratita mai mare. Se adauga sarea, piperul si toate condimentele. Dupa aproximativ 5-7 minute, se acopera toata compozitia cu apa sau supa de legume si se lasa la fiert in jur de 15 minute, cu capac.

2. Intre timp, se curata si se prajesc cartofii.

3. Cand s-a fiert bine carnea, adaugi peste ea cartofii prajiti, amesteci delicat si mai lasi pe foc unul-doua minute, astfel incat cartofii sa traga din aroma de carne si condimente.

4. Se serveste calda, cu salata din belsug.

Sfintii Constantin si Elena sa ii ocroteasca pe toti cei ce se sarbatoresc astazi 
si sa va dea sanatate si liniste sufleteasca!

Mihaela Damaceanu

Etichete: , ,